2018-04-03 13:09:00

Pave Frans' Urbi et Orbi budskab: Opstandelsen har det sidste ord


Pave Frans indledte sin traditionelle "Urbi et Orbi" budskab med at hilse de troende med "Jesus er opstanden fra de døde!"
 
Han sagde derefter, at Jesus brugte billedet på hvedekornet, der falder i jorden og dør for at profetere om sin egen død og opstandelse.
 
Jesus, Guds hvedekorn
 
Paven minder os om, at Jesus er hvedekornet "sået af Gud i jordens furer", som ved sin kærligheds kraft "ydmyger sig selv og giver sig fuldtud og dermed virkelig fornyer verden." 
 
Det er en magt, der stadig bærer frugt, selvom verden bærer så mange "furer" af vold og uretfærdighed. Denne frugt er håb, for "vi kristne tror og ved, at Kristi opstandelse er verdens sande håb," sagde pave Frans.
 
Den Hellige Fader bad da fredens gave og nævnte flere områder i verden.
 
Gud har det sidste ord
 
Lige før han udsendte ​​"Urbi et Orbi" velsignelsen mindede pave Frans folket på Peterpladsen om hvad kvinderne hørte ved graven - at "død, ensomhed og frygt er har det sidste ord". Ordet, der overtrumfer disse ord, er " et ord, som kun Gud kan sige: 
Det er opstandelsens ord. "
 
Afsluttende bemærkninger
 
Efter "Urbi et Orbi" velsignelsen sendte paven påskehilsner til pilgrimme fra Italien og fra andre dele af verden samt til alle dem, der kiggede med på forskellige medier.
Han bad om, at glæden ved den opstandne herre måtte trøste familier, især de ældre, som udgør “ samfundet værdifulde hukommelse" og de unge, som er både "Kirkens og menneskehedens fremtid."
Han takkede alle til stede for at have deltaget i fejringen af ​​påske, som er den vigtigste fest i vores tro.
 
Endelig takkede han for de blomster, der kom fra Holland, og sammen med folkemængden klappede han for folkene fra Holland, som også var til stede på pladsen.
Pave Frans endte derefter med sin sædvanlige, “glem ikke at bede for og mig og hav en god frokost."







All the contents on this site are copyrighted ©.