2018-01-16 13:47:00

Paven ved Angelus: Søg efter det sted Jesus bor


Pave Frans ledte søndag som vanligt Angelus bønnen for pilgrimme og turister på Peterspladsen, hvor talte tog udgangspunkt i dagens læsninger ved messen og verdensdagen for migranter og flygtninge.
 
Den Hellige Fader sagde evangelielæsning "introducerer os på helt perfekt vis i liturgien for almindelig tid", fordi den minder os om vores kald til at følge Jesus i hverdagen.
 
Han sagde almindelig tid "tjener til at levendegøre og bekræfte vores trosrejse i vores hverdag, i en dynamik, som bevæger sig mellem åbenbarelse og discipelskab, mellem manifestation og kald.”
 
'Kom og se’ 
 
Vejledning, sagde paven, er afgørende for denne daglige rejse mod Jesus. Johannes Døberen spiller denne rolle for Andreas og den anden discipel og peger "Guds lam” ud for dem.
Når de spørger Jesus, hvor han bor, svarer han  "Kom og se", og deres liv er aldrig det samme.
 
Vi kan have mange oplevelser, udføre mange ting, etablere relationer med mange mennesker, men kun mødet med Jesus, i den time, som Gud kender, kan give vores liv den fulde mening og gøre vores projekter og indsatser frugtbare," sagde han.
 
'Hvor bor du?’
 
Pave Frans fortsatte med at sige, at et forlydende aldrig er nok til at finde og støde på Jesus. "Vi skal gå på jagt efter den guddommelige herre og opdage, hvor han lever.”
Disciplenes spørgsmål: "Hvor bor du", sagde han, bærer i sig en stærk åndelig sans. 
“Det udtrykker ønsket om at vide, hvor mesteren er bosat og at være sammen med ham. Troens liv består i et brændende ønske om at være hos Herren og derfor i en fortsat søgen efter det sted, hvor han lever. “
Paven sagde, at sakramenterne, bønnen og meditationen over Guds ord er nøglen til at leve troens liv godt.







All the contents on this site are copyrighted ©.