2015-07-08 10:44:42

Paavi: evankeliointi ei tarkoita käännyttämistä, vaan että vedämme puoleemme todistuksellamme kaikkein kaukaisempia.


(8.7.) Ecuador, Quito- Kristittyjen tehtävä on luoda ykseyttä kirkossa ja yhteiskunnassa, sillä Jeesus ei rukoillut minkään eliitin puolesta, vaan suuren perheen puolesta, missä Jumala on Isä ja kaikki veljiä.
Quiton Bicentenarion puistossa toimitettuun messuun osallistui noin puolitoistamiljoonaa henkeä Puiston nimi viittaa tasavallan parisatavuotiseen itsenäisyyteen. Paavi muistutti Jeesuksen rukouksesta Isälle, jotta kaikki olisivat yhtä, jotta maailma uskoisi.
"Sillä hetkellä Jeesus sai kokea omassa lihassaan tämän maailman pahuuden, juonittelun ja pettämisen, mutta hän ei valita. Myös me voimme nähdä joka päivä, että elämme sotien ja väkivallan repimässä maailmassa.
Todellinen vapaus syntyy hyväksymällä kanssaihmiset, parantamalla haavat ja rakentamalla siltoja, mikä on nimenomaan evankeliumin mukaista. Meidän on vältettävä itsekkyyttä, edistettävä komunikointia ja dialogia, yhteistyötä. Niin kauan kuin välillämme vallitsee sotia, kun etsimme sokeasti valtaa ja mainetta, huveja tai taloudellista varmuutta, ja teemme kaiken tämän köyhien ja puolustuskyvyttömien kustannuksella.
Evankelioiminen ei tarkoita tehdä käännytystyötä, vaan se on lähestymistä , vedämme todistuksellamme puoleemme kaukana olevia.
Jeesuksen rukoilema ykseys ei ole samanlaista, vaan se muodostuu kaikkien välisestä sopusoinnusta mikä vetää puoleensa.Eliitin uskonnollisuus ei ole Jeesuksen rukoilemaa. Hän rukoilee, jotta muodostaisimme osan siitä suuresta perheestä missä Jumala on Isämme ja missä kaikki olemme veljiä".








All the contents on this site are copyrighted ©.