2015-04-17 10:57:10

Paavi:se, joka ei pysty keskustelemaan, haluaa, että pysytään hiljaa.


(17.4.) Se, joka ei pysty keskustelemaan, ei tottele Jumalaa ja haluaa vaientaa kaikki ne, jotka julistavat Jumalan sanaa. Päivän sana puhuu meille tottelevaisuudesta.
"Totellessamme meidät johdetaan usein tielle, mikä ei ole se, mitä minä kuvitttelin, vaan toinen. Totteleminen merkitsee sitä, että meillä on rohkeutta muuttaa suuntaa silloin, kun Herra pyytää sitä meiltä. Sillä ,joka tottelee, on ikuinen elämä, sen sijaan se, joka ei tottele, Jumalan viha jää ikuisesti hänen ylleen".
Apostolien tekojen 5. luku kertoo , kuinka ylimmäinen pappi ja saddukeusten lahko kielsivät apostoleita saarnaamasta evankeliumia kansalle.He olivat vihoissaan, koska apostolien kätten kautta tapahtui monta ihmettä. Heidät pantiin vankilaan, mutta yöllä Herran enkeli vapautti heidät ja apostolit jatkoivat saarnaamista. Heitä kuulusteltiin uudelleen, jolloin Pietari vastasi:enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä".
Ylipappi ja oppineet eivät pystyneet keskustelemaan, he eivät pystyneet keskustelemaan Jumalan kanssa, koska eivät osanneet rukoilla eikä kuunnella Jumalan ääntä. He eivät olleet avosydämisiä, minkä johdosta he eivät totelleet Jumalaa.
"Rukoilkaamme tässä messussa kaikkien niiden puolesta, jotka julistavat kansalle Jumalan sanaa, etteivät he sulkisi sydäntään, jotta säästyttäisiin Jumalan vihalta".








All the contents on this site are copyrighted ©.