2015-03-09 09:30:08

Paavi: paastonaikana meidän on oltava lähellä niitä, jotka kärsivät.


(9.3.) Naistenpäivän aurinko lämmitti Pietarintoria, missä kymmenet tuhannet pyhiinvaeltajat ja turistit kuuntelivat paavin sunnuntaisia sanoja.
"Päivän evankeliumi (Joh.2,13-25) kuvaa meille tapahtuman, missä Jeesus ajoi ulos temppelistä kauppiaat lampaineen ja härkineen, sekä rahanvaihtajat. Tapahtuma oli niin selvästi profeetallinen ele, että jotkut läsnäolijoista kysyivät Jeesukselta: minkä merkin näytät meille, koska näitä teit?(18). Jeesus vastasi heille:hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä. Nämä jatkoivat:neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä. He eivät ymmärtäneet, että Herra tarkoitti ruumiinsa elävää temppeliä,minkä kuolema olisi tuhonnut ristillä, mutta mikä olisi ylösnoussut kolmantena päivänä.
Jeesuksen teon ja hänen profeetallisen sanomansa voi ymmärtää täydellisesti hänen pääsiäisensä valossa. Evankelisti Johanneksen mukaan meillä on tässä ensimäinen ilmoitus Krtistuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
Paastonaikana meidän on oltava lähellä niitä, jotka kärsivät. Ollessamme elävän Kristuksen todistajia, lukuisat ihmiset kohtaavat Jeesuksen meissä, todistuksessamme.Mutta voimme kysyä itseltämme, tunteeko Herra todella olevansa kotona elämässämme? Annammeko hänen puhdistaa sydämemme ja ajaa pois kateuden, vihan, turhamaisuuden ja tapamme juoruta toisista pahaa? Tähän voi jokainen vastata itse sydämensä hiljaisuudessa, pelkäämättä, että hänet löylytetään", rohkaisi paavi.







All the contents on this site are copyrighted ©.