2014-05-15 10:29:46

Ted Neeley i Rom för den italienska versionen av Jesus Christ Superstar : "En ära att vara här"


(15.05.2014)Den amerikanske sångaren Ted Neeley som spelade Jesus i musikalfilmen "Jesus Christ Superstar" 1973 är i Rom för att agera och sjunga rollen i den italienska versionen av musikalen som gjorde honom känd över hela världen. Han berättar att han är överlycklig och ärad över att få göra rollen i Rom, där som han säger varje romare är en expert på den katolska tron. Han säger att han själv bara är en skådespelare som försöker att göra allt för att ge rollen den andlighet som krävs för rollen Jesus Kristus.

Musikalen är skriven av Andrew Lloyd Webber till Tim Rices text och filmatiserades av Norman Jewison. Musikalen fick mycket kritik i USA innan den filmades. Neeley berättar att regissören bad om en audiens hos påven Paulus VI och fick det och innan den spreds såg de filmen tillsammans. Påven ska ha sagt att det var en bra film och att han var säker på att den skulle öppna upp mångas ögon i världen vad gäller andlighet. Vidare ska påven ha tyckt att musiken verkligen var fascinerande och djupt andlig och att den kunde bidra till att förkunna kärnan i Kristi förkunnelse över hela världen. Neeley berättar att de på så sätt fick påven Montinis välsignelse för att sprida filmen i hela världen och att han tackar Gud och påven Montini för detta. Han berättar att många personer har sagt till honom att filmen har lärt dem att ha en större andlighet och att de efter att ha sett den lättare kan betrakta Jesus som människa och inte bara som Guds Son.








All the contents on this site are copyrighted ©.