2013-04-02 08:54:39

Anna Kristuksen voiton vaikuttaa elämääsi


(2.4) "Rakkaat veljet ja sisaret, hyvää päivää, ja hyvää pääsiäistä teille kaikille!", toivotti paavi Franciscus toisena pääsiäispäivänä. "Kiitän teitä, että myös tänään voimme monilukuisesti jakaa pääsiäisilon, uskomme keskeisimmän salaisuuden.Toivon Kristuksen ylösnousemuksen voiman saavuttavan kaikki - ennen kakkea ne, jotka kärsivät - ja kaikki ne, jotka eniten tarvitsevat uskoa ja toivoa.
Kristus on voittanut pahan täydellisesti ja lopullisesti, mutta kautta aikojen meidän ihmisten on vastaanotettava tämä voitto elämäämme. On totta, että kaste tekee meistä Jumalan lapsia, pyhä ehtoollinen yhdistää meidät Kristukseen, mutta meidän on toteutettava tätä käytöksessämme, eleissämme ja valinnoissamme. Sakramenttien sisältämä armo sisältää valtavan uudistavan voiman olemassaolollemme, perhe-elämälle ja yhteiskunnallisille suhteille. Mutta kaikki riippuu ihmissydämestä: otanko vastaan ylösnousseen Kristuksen armon, annanko sen muuttaa sen piirteen, mikä ei ole hyvä, mistä kärsin minä ja muut, annanko Kristuksen voiton vaikuttaa elämääni? Tässä on armon voima. Ilman armoa emme voi tehdä mitään!
Rukoilkaamme yhdessä kuolleen ja ylösnousseen Herran nimeen, jotta pääsiäisen salaisuus voisi toimia meissä, jotta rakkaus korvaisi vihan, totuus valheen, anteeksianto koston ja ilo surun", lopetti paavi ja toivotti kaikille hyvään pääsiäistä ja hyvää lounasta!







All the contents on this site are copyrighted ©.