2013-03-31 14:19:17

Kristus on ylösnoussut kaikille


(31.3) "Minulle tuottaa valtavaa iloa voidessani ilmoittaa, että Kristus on ylösnoussut. Haluan sen tavoittavan joka kodin ja perheen, varsinkin sairaalat ja vankilat, missä on eniten kärsimyksiä. Ennen kaikkea toivon sanoman ulottuvan jokaisen sydämeen, koska sinne haluaa Jumala kylvää tämän ilosanoman: Jeesus on ylösnoussut, sinulla on toivoa, et ole enää synnin ja pahan vallassa, rakkaus on voittanut!", lausui paavi Franciscus Urbi et Orbi sanomassaan. Pietarintorilla, sitä kuunteli lähes 300 000 henkeä. "Myös me voimme kysyä Jeesusta seuranneiden naisten tavoin, jotka löysivät tyhjän haudan, mitä ylösnoussut Jeesus tarkoittaa? Se tarkoittaa, että Jumalan rakkaus on pahaa ja kuolemaa voimakkaampi, että Jumalan rakkaus voi muuttaa elämämme, saada puhkeamaan kukkaan sydämessämme olevat autiot paikat.
Tämä sama rakkaus, millä Jumalan poika tuli ihmiseksi ja kulki nöyryyden tietä aina tuonelaan saakka, valaisi Jeesuksen kuolleen ruumiin ja siirsi sen ikuiseen elämään. Jeesus ei palannut entiseen maanpäälliseen elämäänsä, vaan hän astui Jumalan kunniakkaaseen elämään ja ihmiskuntaamme ja avasi meille tulevaisuuden toivon. Tätä merkitsee pääsiäinen: Ihminen siirtyy synnin ja pahan orjuudesta rakkauden ja hyvän vapauteen, sillä Jumala on elämä ja hänen kunniansa on elävä ihminen. Kristus on kuollut ja ylösnoussut jokaiselle, mutta ylösnousemuksen voiman on toteuduttava kaikkina aikoina, jokapäiväisessä elämässämme.
Kuinka monta autiomaata ihmisen onkaan ylitettävä myös tänään!
Ennen kaikkea sisällämme oleva autiomaa. Kehotan teitä kaikkia vastaanottamaan Kristuksen ylösnousemuksen! Antakaamme Jumalan rakkauden muuttaa meidät, antakaamme Jeesuksen rakastaa meitä, antakaamme hänen rakkautensa voiman muuttaa myös meidän elämämme, välittäkäämme tätä rakkautta. Pyydämme ylösnoussutta Kristusta muuttamaan kuolema elämäksi, viha rakkaudeksi, kosto anteeksiannoksi, sota rauhaksi, sillä Kristus on rauhamme ja hänen kauttaan rukoilemme rauhaa koko maailmaan.
Rukoilemme rauhaa Lähi-Itään, erityisesti israelilaisten ja palestiinalaisten kesken. Rauhaa Irakiin, jotta kaikki väkivalta päättyisi lopullisesti ja ennen kaikkea rakkaaseen Syyriaan, sen haavoittuneelle kansalle ja lukuisille pakolaisille, jotka odottavat apua ja lohdutusta. Kuinka paljon verta onkaan vuodatettu.
Rukoilemme rauhaa Afrikkaan, mikä edelleen on veristen taisteluiden näyttämö. Maliin, jotta siellä löydettäisiin ykseys ja vakaus. Nigeriaan, missä valitettavasti attentaatit jatkuvat, missä terroristiryhmien panttivankien joukossa on myös lukuisia lapsia.
Rukoilemme rauhaa Aasiaan, ennen kaikkea Korean niemimaalle, jotta erimielisyydet voitettaisiin.
Rukoilemme rauhaa koko maailmaan, mitä vielä jakaa niiden ahneus, jotka haluavat hyötyä toisten kustannuksella, egoismin haavoittamaan maailmaan, huumekauppaan liittyvän väkivallan repimään maailmaan.
Rukoilkaamme rauhaa maailmaamme. Tuokoon ylösnoussut Kristus lohdutusta luonnonkatastrofien uhreille ja tehköön hän meistä vastuuntuntoisia luomakunnan suojelijoita.
Rakkaat ystävät, käännyn kaikkien puoleen psalmin sanoin: Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä, iäti kestää hänen armonsa. Julista sinä Israelin kansa: iäti kestää hänen armonsa."








All the contents on this site are copyrighted ©.