2011-03-06 12:53:38

Raha ja valta eivät tuo onnea ja rauhaa


(6.3)"Sunnuntain evankeliumi esittää meille vuorisaarnan loppuosan, missä Jeesus esittää vertauksen kahdesta huoneesta,joista yksi on rakennettu kalliolle ja toinen hiekalle",lausui Benedictus XVI työhuoneensa ikkunasta Pietarinkirkon torille kerääntyneille pyhiinvaeltajille ja turisteille."Jeesus kehottaa meitä kuulemaan hänen sanansa ja tekemään niiden mukaan(Matt.7,24).Hän itse on Jumalan elävä vertaus.Kun hän opetti,ihmiset tunsivat hänen sanoissaan jumalallisen arvovallan,Herran läheisyyden,hänen rakkautensa ja ylistivät Jumalaa.Kaikkina aikoina ja kaikkialla se ,jolla on armo tuntea Jeesus etenkin pyhän evankeliumin kautta, myöntää ,että Jeesus paljastaa Jumalan todelliset kasvot saarnoissaan,eleissään ja persoonassaan,sekä ,että samanaikaisesti hän paljastaa myös meidät itsellemme.Hän osoittaa meille vahvan perustan,mille rakentaa elämämme.Mutta usein emme rakenna sille,vaan pidämme parempana vallan hiekkaa,rahan tuomaa menestystä,koska luulemme löytävämme siinä pysyvyyden ja vastauksen onnellisuuteen.Mutta kuka voi todella vastata ihmissydämen levottomuuteen? Jeesus on elämämme kallio!Hän on ikuinen ja lopullinen Sana,mikä saa meidät pelkäämättä kohtaamaan kaikenlaiset vaikeudet.Haluan kehottaa teitä joka päivä ravitsemaan itseänne Jumalan sanalla ja miettimään sitä jatkuvasti".







All the contents on this site are copyrighted ©.