2010-11-22 10:46:27

"Meidän on pysyttävä ristillä Jeesuksen kanssa"


(22.11) 24 uutta kardinaalia sai sunnuntaina sormuksensa. Benedictus XVI kommentoi saarnassaan paavin ja kardinaalin tehtävää."Pietarin seuraajan,paavin, tärkein tehtävä koskee uskoa. Evankeliumissa kaikki pyytävät Jeesusta astumaan alas ristiltä, hänelle nauretaan,jos olet siellä ristillä,se on oma syysi,eikä meidän.Sillä jos todella olisit Jumalan Poika ja juutalaisten kuningas, et olisi siellä,vaan pelastautuisit astumalla alas. Jeesuksen ristin juurella tapahtuva näytelmä on universaalinen. Ristiinnaulitussa Jeesuksessa jumalallisuus ja kaikki näkyvä kunnia on poissa,kuitenkin Jumala on todella läsnä,mutta sen voi tunnistaa ainoastaan uskon avulla.Marian uskolla ja paikalla olleen ryövärin vastapuhjenneella uskolla,mutta mikä riittää takaamaan hänelle pelastuksen. "Tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa".Ryöväri on ristillä samalla lailla kuin Jeesus, mutta hän on ristillä ennenkaikkea Jeesuksen kanssa.Tänään raamattu kehottaa meitä, minua Pietarin seuraajaa ja teitä kardinaaleja pysymään Jeesuksessa.Tärkein tehtävämme on olla uskon palveluksessa.Uskoa,että Jeesus on Kuningas nimenomaan siksi,että hän päätyi ristille,koska hän rakasti meitä äärimmäiseen saakka".







All the contents on this site are copyrighted ©.