2018-04-27 12:59:00

Paven: Himlen er ikke kedelig, men et møde med Jesus


Under sin prædiken ved dagens morgenmsse sagde Pave Frans at himlen er et sted, hvor der er evig glæde, fordi vi mødes Jesus ansigt til ansigt og ikke bare et kedeligt sted som nogle mener. 
 
Ved messen fredag morgen i Casa Santa Marta talte pave Frans om den kristnes jordiske rejse mod himlen, hvor vi vil blive hilst velkommen af ​​glæden over et ansigt til ansigt møde med Jesus.
 
Den Hellige Fader talte med inspiration fra den første læsning fra Apostles Gerninger, som indeholder Paulus’ tale i synagogen i Antioch i Pisidia.
 
Paulus fortæller jøderne, at indbyggerne i Jerusalem og deres religiøse ledere ikke anerkendte Jesus og fordømte ham til døden. Men han blev oprejst fra de døde.
 
Gå med Guds løfte i vores hjerte
 
Paulus, sagde pave Frans, kalder Jesu opstandelse opfyldelsen af ​​Guds løfte. Han sagde, at Guds folk gik med dette løfte i deres hjerte og vidste deres status som "de udvalgte". 
Paven sagde at selv når de var utro, så stolede "Guds folk” løftet, fordi de vidste, at Gud er trofast."
 
"Vi er også på vej. Når vi bliver spurgt, hvor vi er på vej hen, siger vi: "Mod himlen!" 
"Så hvad er himlen?”, spørger nogle. Der begynder vi at være usikre i vores svar. Vi ved ikke, hvordan vi bedst kan forklare himlen. Ofte forestiller vi os en abstrakt og fjern himmel ... Og nogle tænker: "Men vil det ikke være kedeligt at være der i evighed?" Nej! Det er ikke himlen. Vi er på vej mod et møde: det endelige møde med Jesus. Himmelen er mødet med Jesus. "
 
Jesus beder for os
 
Pave Frans sagde, at vi ofte skal huske denne tanke: "Jeg rejser i livet for at møde Jesus." 
Dette møde vil gøre os lykkelige for evigt, sagde han.
 
"Men hvad gør Jesus i mellemtiden?”, spurgte paven. Som Johannesevangeliet påpeger, sagde han, så arbejder Jesus for os og beder for os.
Pave Frans mindede om Jesu ord ved den sidste nadver, når han lover Peter, vil han bede for ham.
 
"Vi skal hver især sige: Jesus beder for mig og arbejder for at forberede et rum til mig i Himlen. "Han er trofast. Han gør det, fordi han har lovet det. Himmelen vil være dette møde, dette møde med Herren, der gik forud for at forberede et rum for hver enkelt af os. Dette øger vores tro. "
 
Jesu forbøn
 
Endelig sagde pave Frans, at Jesus er den præstelige forbeder, helt op til verdens ende.
 
"Må Herren give os bevidstheden om at gå vejen med dette løfte for øje. Må Herren skænke os nåden at se op mod himlen og tænke: 'Herren beder for mig'. "







All the contents on this site are copyrighted ©.