2015-10-23 09:04:00

Paavi:jokapäiväiset ponnistuksemme eivät tee meistä pyhimystä.


Kristitylle kääntymys merkitsee jokapäiväisiä ponnistuksia. Tuleeko meistä sen ansiosta pyhimyksiä, samalla lailla kuin urheilija voittaa kovan treenin tuloksena?

”Ei tule. Jokapäiväiset ponnistuksemme palvellaksemme koko sielullamme , sydämellämme, ruumiillamme ja koko elämällämme Herraa, ainoastaan avaavat oven Pyhälle Hengelle. Hän on lahja Jeesuksessa Kristuksessa.

Se on vaikea tehtävä, sillä heikkoutemme, perisynti, paholainen, on aina vetämässä meitä taaksepäin. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja varoittaa meitä tästä kiusauksesta vetäytyä taaksepäin, meidän ei tule antaa periksi, vaan mennä eteenpäin, vähitellen joka päivä, myös silloin kun olemme suurissa vaikeuksissa”.

Paavi luetteli kiusauksia, kuten puhua pahaa jostain. ”Tässä tapauksessa on ponnisteltava pysyäkseen hiljaa. Tai minua hiukan väsyttää, enkä halua rukoilla, mutta sitten kuitenkin rukoilen hiukan.

Pienet asiat auttavat meitä menemästä taaksepäin, pystymme etenemään kohdataksemme Jeesuksen Kristuksen lupauksen.

Rukoilkaamme Herralta tätä armolahjaa: jotta olisimme hyviä elämän harjoituksissa, mitkä johtavat Kristuksen kohtaamiseen, sillä olemme saaneet hurskauden lahjan, armolahjan, Hengen lahjan Jeesuksessa Kristuksessa”.








All the contents on this site are copyrighted ©.