2014-11-16 15:05:41

Paavi: emme saa säilyttää uskoamme kassakaapissa, vaan siitä on oltava hyötyä kaikille.


(16.11.) Lahjat on hyödynnettävä kaikkien hyväksi RealAudioMP3 Emme saa säilyttää kassakaapissa Jumalalta saatuja lahjoja, vaan ne on käytettävä muiden hyväksi",lausui paavi sunnuntaina tuhansille pyhiinvaeltajille ja uskoville, jotka odottivat hänen sanojaan Pietarintorilla. Lahjat eivät ole henkilökohtaista omaisuutta, vaan Herra uskoo ne haltuumme: pyhä ehtoollinen, usko taivaalliseen Isään ja hänen anteeksiantoonsa, nämä ovat hänen kallisarvoisimmat lahjansa, joita meidän on hyödynnettävä.
"Näin ilkeän ja laiskan palvelijan kaivama kuoppa osoittaa pelkoa, mikä uhkaa pysäyttää luovuuden ja rakkauden hedelmät", kommentoi paavi päivän evankeliumia (Matt. 25,14-30).
"Jeesus ei pyydä meitä säilyttämään hänen armoaan kassakaapissa, vaan haluaa, että käytäme sen muiden hyväksi. Mutta kuinka monta ihmistä olemme rohkaisseet toivollamme? Kuinka paljon rakkautta olemme jakaneet lähimmäisemme kanssa? Tekee hyvää kysyä tätä itseltämme. Voimme hyödyntää lahjojamme kaikkialla. Tämä pätee myös anteeksiantoon. Meidän on annettava sen voiman toimia vapaasti, se saa sortumaan itsekkyytemme rakentamat muurit , meidän on otettava ensimmäinen askel lukkiutuneissa suhteissa, aloitettava dialogi siellä, missä ei enää komunikoida".







All the contents on this site are copyrighted ©.