2014-08-28 08:31:16

Paavi: kuinka paljon kirkon sisällä juoruillaankaan!


(28.8.) Seurakunnissa ei ole tilaa juoruille RealAudioMP3 "Kirkon sisäiset jakautumiset ovat yksi vakavampia syntejä, koska ne pilaavat keskinäiset suhteet ja katkaisevat yhteyden Jumalaan", korosti paavi yli 10 000:lle hengelle keskiviikon yleisellä vastaanotolla, minkä katekeesi koski kirkon sisäisiä jakautumisia ja riitoja. Kirkon yhteisö muodostuu rauhanrakentajista, jotka rakastavat Jumalaa ja antavat anteeksi Jumalassa. Siellä ei ole tilaa juoruilijoille eikä kiipeilijöille, jotka seuraavat omia tarkoituksiaan, mikä jakaa ja pilaa ykseyden. Viimeisellä ehtoollisella Jeesus rukoilee nimenomaan ykseyden puolesta:minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä. "Ykseyden vastaisia syntejä on paljon", totesi paavi ja otti esimerkiksi seurakuntien synnit.
"Seurakuntiemme pitäisi olla paikkoja, missä kaikki on yhteistä, mutta usein niissä valitettavasti esiintyy kateutta, mustasukkaisuutta, antipatioita...Ja kaikilla on mahdollisuus juoruta. Kuinka paljon seurakunnissa juoruillaankaan! Esimerkiksi kun joku valitaan jonkun yhdistyksen puheenjohtajaksi, häntä vastaan juoruillaan.Jos joku toinen valitaan johtamaan katekeesia, toiset juoruavat häntä vastaan. Mutta tällainen ei kuulu kirkkoon.
Katsoessamme kirkon historiaa, kuinka paljon löydämmekään kristittyjen välisiä jakautumisia. Myös tällä hetkellä olemme jakautuneita.Meidän on työskenneltävä myös kaikkien kristittyjen ykseyden puolesta, kuljettava Jeesuksen haluamaa ykseyden tietä.
Kristillisen yhteisön jakautuminen, olipa se koulu, seurakunta tai yhdistys, on mitä vakavin synti, koska se on paholaisen työtä. Sen sijaan Jumala toivoo meidän olevan kypsiä hyväksymään toiset, antamaan anteeksi ja rakastamaan toinen toistamme. Tässä on kirkon pyhyys: nähdä se Jumalan kuvana, mikä on täynnä hänen rakkauttaan ja armoaan".







All the contents on this site are copyrighted ©.