2014-04-20 12:38:24

Älkää pelätkö, tulkaa katsomaan!


(20.4) "Christus surrexit, venite et videte"

Rakkaat veljet ja sisaret, Hyvää Pääsiäistä!
Kaikkialla maailmassa kirkoissa kaikuu enkelin ilmoitus naisille:Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta. Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista! Tulkaa katsomaan, tuossa on paikka, jossa hän makasi(Matt.28,5-6).
Tämä tapahtuma on evankeliumin huippu, se on ennen kaikkea hyvä sanoma: Ristiinnaulittu Jeesus on noussut kuolleista! Tämä tapahtuma on uskomme ja toivomme perusta; jos Kristus ei olisi noussut kuolleista, kristinusko menettäisi arvonsa, kirkon koko tehtävältä loppuisi sen kannustin, sillä se lähti ja lähtee aina siitä. Kristityt vievät maailmaan tämän sanoman: Jeesus, lihaksitullut Rakkaus, kuoli ristillä syntiemme tähden, mutta Isä Jumala herätti hänet kuolleista ja teki hänestä elämän ja kuoleman Herran. Jeesuksessa Rakkaus on vihaa voimakkaampi, armo voitti synnin, hyvä pahan, totuus valheen ja elämä kuoleman.
Siksi kaikki lausumme:" Tulkaa katsomaan". Kaikissa heikkoudesta, synnistä ja kuolemasta johtuvista inhimillisissä tilanteissa , Hyvä Sanoma ei jää pelkäksi sanaksi, vaan se todistaa pyyteetöntä ja uskollista rakkautta: luopumista itsestään ja mennä toista vastaan, olla lähellä sitä, joka on elämän haavoittama, jakaa sen kanssa, jolta puuttuu välttämätön, pysyä sairaan, vanhuksen tai syrjityn rinnalla..."Tulkaa katsomaan". Voimakkain on Rakkaus, se lahjoittaa elämän, Rakkaus saa toivon kukoistamaan autiomaassa.
Tämä onnellinen tietoisuus sydämessämme , käännymme tänään puoleesi, Ylösnoussut Herra!
Auta meitä etsimään sinua niin kauan, kunnes kaikki voivat löytää sinut ja tuntea, että meillä on Isä, jotta emme enää tuntisi itseämme orvoiksi; jotta voisimme rakastaa ja kunnioittaa Sinua.
Auta meitä voittamaan nälän vitsaus, mitä sodat ja valtava tuhlaus, mihin usein olemme osasyyllisiä, ovat pahentaneet.
Auta meitä suojelemaan puolustuskyvyttömiä, ennen kaikkea lapsia, naisia ja vanhuksia, jotka usein joutuvat hyväksikäytön ja hylkäämisen kohteeksi.
Auta, että pystyisimme hoitamaan ebola epidemian kohteeksi joutuneet veljemme Guineassa Conakryssa, Sierra Leonessa ja Liberiassa, sekä niitä, jotka kärsivät monista muista sairauksista, mitkä leviävät myös välinpitämättömyyden ja äärimmäisen köyhyyden johdosta.
Lohduta kaikkia niitä, jotka tänään eivät voi viettää pääsiäistä rakkaittensa kanssa, koska heidät on ilman oikeutta viety pois kodeistaan, lohduta myös eri puolilla maailmaa siepattuja lukuisia henkilöitä, pappeja ja maallikkoja.
Lohduta niitä, jotka ovat lähteneet maastaan muuttaakseen sinne, missä voi toivoa parempaa tulevaisuutta, elää ihmisarvon mukaista elämää ja harjoittaa omaa uskoaan.
Rukoilemme sinua, Kunniakas Jeesus, lopettamaan kaikki sodat, suuret ja pienet, vanhat ja uudet vihamielisyydet.
Rukoileemme sinua erityisesti Syyrian puolesta, jotta kaikki ne, jotka kärsivät sodan seurauksista, voisivat saada välttämätöntä humanitaarista apua ja että sodan osapuolet lopettaisivat voimankäytön kylvääkseen kuolemaa, ennen kaikkea puolustuskyvytöntä väestöä vastaan, vaan että niillä olisi rohkeutta neuvotella rauhasta, mitä on jo liian kauan odotettu.
Pyydämme sinua lohduttamaan uhreja Irakissa, missä veljet surmaavat väkivaltaisesti toisiaan, sekä tukemaan israelilaisten ja palestiinalaisten uudelleen aloitettujen neuvottelujen tuomaa toivoa.
Rukoilemme sinua, jotta Keski-Afrikan tasavallassa tapahtuvat yhteenotot, terroristi-iskut joilakin seuduilla Nigeriassa ja väkivalta Etelä-Sudanissa päättyisivät.
Rukoilemme, jotta ihmismielet kääntyisivät veljelliseen sovitukseen Venezuelassa.
Ylösnousemuksesi johdosta, mitä tänään vietämme yhdessä juliaanista kalenteria noudattavien kirkkojen kanssa, rukoilemme sinua valaisemaan ja herättämään rauhanaloitteita Ukrainassa, jotta kaikki osapuolet kansainvälisen yhteisön tukemana, tekisivät kaiken mahdollisen estääkseen väkivallan ja rakentaakseen ykseyden ja dialogin hengessä maan tulevaisuutta.
Rukoilemme kaikkien kansojen puolesta sinua Herra, joka voitit kuoleman, lahjoita meille elämäsi, lahjoita meille rauhasi.








All the contents on this site are copyrighted ©.