2014-03-17 08:09:28

Paavi:onko teillä evankeliumi taskussa?


(17.3) Sunnuntaina Pietarintorilla oli tavallista enemmän ääntä ja väriloistoa, sillä uskovien ja turistien lisäksi sinne virtasi seurakuntien yhteydessä toimivia veljeskuntia tai yhdistyksiä tyypillisine kaapuineen ja tunnuksineen. Monilla oli myös oma soittokunta. Paavi viittasi päivän evankeliumiin, Kristuksen kirkastumiseen Taborin vuorella. Siellä Jeesuksen ulkomuoto muuttui heidän nähtensä, hänen kasvonsa loistivat. Pilvestä kuului ääni: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!
"Tämä Isän kehotus on hyvin tärkeä. Meitä Jeesuksen seuraajia kehotetaan kuuntelemaan hänen ääntään ja ottamaan todesta hänen sanansa. Hänen raamatun sanaa on kuunneltava", korosti paavi ja esitti kysymyksen, mikä oli tarkoitettu jokaiselle. " Luetteko raamattua? On hyvä pitää mukanaan pieni raamattu, joko taskussa tai laukussa ja lukea siitä pieni kohta millä hetkellä hyvänsä. Jeesus puhuu raamatussa! Ajatelkaa tätä. Ei ole edes välttämätöntä pitää mukanaan kaikkia neljää evankeliumia, vaan yksi riittää.
Meidän on mentävä syrjään, noustava vuorelle hiljaisuuteen, löytääksemme itsemme ja kuullaksemme Herran äänen. Tämän teemme rukoillessamme. Mutta emme voi jäädä sinne! Kohdattuamme Jumalan rukouksessa, meidän on uudelleen laskeuduttava vuorelta, palattava laaksoon, missä kohtaamme lukuisia vaikeuksissa olevia veljiä. Kun meillä on Jeesuksen sana sydämessämme, se kasvaa. Tiedättekö miten? Antamalla sen toiselle! Näin elää kristitty".







All the contents on this site are copyrighted ©.