2013-10-06 12:23:53

Paavi: Rukous antaa uskolle voimaa


(6.10) Sateenvarjoin varustautuneet uskovat, turistit ja roomalaiset kuuntelivat tarkkaavaisina paavi Franciscuksen sanoja sunnuntaina keskipäivällä. Paavin ilmestyessä ikkunaan mustat ukkospilvet antoivat tilaa rohkeille auringonsäteille paavin sanojen ajaksi. "Ennen kaikkea haluan kiittää Jumalaa Assisissa kokemastani päivästä. Ajatelkaa, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun matkustin Assisiin ja oli kallisarvoinen lahja voida tehdä tämä pyhiinvaellus nimenomaan pyhän Franciscuksen juhlana", aloitti paavi. Hän kommentoi Luukkaan evankeliumin 17. lukua, missä apostolit sanoivat Herralle: Anna meille vahvempi usko. "Minusta tuntuu, että me kaikki voimme pyytää tätä samaa, varsinkin nyt uskonvuonna. Herra vastaa: Jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: nouse juurinesi maasta ja istuta itsesi mereen, ja se tottelisi teitä. Kaikki tunnemme yksinkertaisia ja nöyriä ihmisiä, mutta joilla on mitä vahvin usko, he todella pystyvät siirtämään vuoria. Nämä henkilöt, nimenomaan uskonsa vuoksi, eivät ylpeile sillä mitä tekevät, vaan lausuvat, kuten Jeesus evankeliumissa pyytää: Me olemme arvottomia palvelijoita. Olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään(Luuk.17, 10).
Lokakuu on omistettu erityisesti lähetystyölle, ajatelkaamme niitä lukuisia miehiä ja naisia , jotka viedäkseen evankeliumia, ovat ylittäneet kaikenlaisia esteitä. Mutta tämä koskee meitä jokaista, jokainen meistä voi todistaa jokapäiväisessä elämässään Kristusta uskon voimalla.
Mutta mistä saamme tämän voiman? Saamme sen Jumalalta rukouksessa. Rukous on uskon hengähdys. Se on sielun vuoropuhelua Jumalan kanssa".







All the contents on this site are copyrighted ©.