2013-06-13 12:27:08

Miksi maailmassa on niin paljon pahaa, sotia, riitoja ja kateutta


(13.6) Kirkon on avattava ovensa kaikille, myös niille, jotka tulevat kaukaa, kaikki on otettava vastaan kunnioittaen, jotta jokainen voisi tuntea itsensä rakastetuksi ja että hänen syntinsä on annettu anteeksi, kuului paavi Franciscuksen sanoma yli 70 000-päiselle yleisölle, mikä sai nauttia 30 asteen helteestä sitkeiden sateiden jälkeen. Ennen katekeesin alkua paavin kierrellessä jeepillä yleisön joukossa, hän kehottikin monia, joilla ei ollut hattua päässä, suojaamaan päänsä auringolta.
"Kirkko ei ole valittujen ja luoksepääsemättömien ryhmä, vaan Jumalan kansa, joka pitää ovet auki maailmaan, mikä kristillisellä rakkaudella vastaanottaa kaikki, antaa anteeksi ja rohkaisee.
Tämä tarkoittaa, ettei kirkko kuulu erityisesti millekään kansalle, sillä Hän kutsuu meitä ja pyytää meitä olemaan osa hänen kansaansa, tämä kutsu on tarkoitettu kaikille, Jeesus ei pyytänyt apostoleitaan muodostamaan eliittiryhmää.
Paavi viittasi kristittyjen välisiin lukuisiin sotiin, kateuteen työpaikalla, myös perheen sisäisiin riitoihin. "Meidän on pyydettävä Herralta, että hän antaa meidän ymmärtää hyvin rakkauden lain". Mutta paavi ei rajoittunut kuvaamaan ainoastaan kristillisen rakkauden kauneutta, vaan hän meni vielä pitemmälle:"Tänään monet meistä saattavat olla vihaisia jollekin. Rukoilkaamme sen puolesta, jonka kanssa olemme riidoissa, se on pitkä askel rakkauden laissa. Tehkäämme se tänään!Rakkauden lain ei tule määrätä ainoastaan kristityn elämää, vaan sitä on julistettava. Paha on olemassa, paholainen toimii aina. Mutta haluan lausua kovaan ääneen: Jumala on voimakkaampi, koska hän on ainoa Herra".







All the contents on this site are copyrighted ©.