2013-03-31 08:43:31

Jumalan ikuinen "tänään"


(31.3) "Rakkaat veljet ja sisaret, ottakaamme vastaan uutinen, minkä Jumala haluaa tuoda elämäämme!Olemme usein väsyneitä, pettyneitä, surullisia, tunnemme syntiemme taakan, ajattelemme epäonnistuvamme? Emme saa sulkeutua itseemme,emmekä menettää toivoamme, meidän ei tule koskaan alistua: ei ole olemassa tilanteita, mitä Jumala ei voisi muuttaa, ei ole syntiä, mitä ei voisi antaa anteeksi, jos avaudumme Hänelle", lohdutti paavi Franciscus pääsiäisyönä. "Naiset löytävät tyhjän haudan, Jeesuksen ruumista ei ole siellä, jotain uutta on tapahtunut, mutta tähän ei vielä löydy selitystä.Se herättää kysymyksiä, tarjoamatta vastauksia. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi kaksi miestä sädehtivän kirkkaissa vaatteissa ja sanoivat heille: Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta. Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista(Luuk.24,5-6).
Mikään ei enää jää entiselleen, ei ainoastaan näiden naisten elämässä, vaan myös meidän elämässämme ja ihmiskunnan historiassa. Jeesus ei ole kuollut, vaan hän on Elävä. Jeesus ei ole jäänyt menneisyyteen, vaan hän elää nykyhetkessä ja tulevaisuudessa, hän on Jumalan ikuinen tänään. Tässä on Jumalan uutinen naisille, opetuslapsille ja meille kaikille: synnin, pahan, kuoleman voitto, kaiken sen voitto, mikä tukahduttaa elämää. Tämä uutinen koskee minua ja sinua.Kuinka monta kertaa tarvitsemmekaan Rakkautta, joka sanoo meille: miksi etsitte kuolleiden joukosta häntä, joka on elävä?
Meidän on annettava ylösnousseen Jeesuksen astua elämäämme, vastaanotettava hänet luottavaisina kuin ystävän. Jos tähän saakka olet ollut kaukana hänestä, ota pieni askel , hän vastaanottaa sinut . Jos olet välinpitämätön, ota riski: et pety. Jos sinusta tuntuu vaikealta seurata häntä, voit olla varma, että hän on lähelläsi, hän on kanssasi, hän antaa sinulle etsimäsi rauhan ja voiman elääksesi niin kuin hän haluaa.







All the contents on this site are copyrighted ©.