2011-11-27 11:25:34

Johannes Paavali II todisti kärsimyksellään elämän evankeliumia


(27.11) Paavillinen terveydenhuollon työntekijöiden neuvosto on pitänyt 26. kansainvälisen kokouksen Vatikaanissa."Autuas Johannes Paavali II todisti mitä tarkoittaa elää fyysinen kärsimys vanvassa uskossa",lausui Benedictus XVI kokouksen 685:lle osanottajalle,jotka olivat saapuneet 70:stä maasta.Kokouksen aiheena oli Sielunhoito elämän palveluksessa autuas Johannes Paavali II:en opetusten valossa.Paavi Benedictus muistutti edeltäjänsä työstä sairaiden hyväksi. Hän perusti mm. paavillisen terveydenhuollon työntekijöiden neuvoston 1985,julkisti apostolisen kirjeen Salvifici doloris 1986,hän pani alulla maailman sairaanpäivän kaksikymmentä vuotta sitten, hän perusti Laupiaan samarialaisen säätiön,mikä toimii köyhien sairaiden parissa lukuisissa maissa.
"Joskus kärsimyksen salaisuus tuntuu hämärtävän Jumalan kasvot,tai häntä pidetään suorastaan vastuussa inhimillisistä kärsimyksistä,mutta uskon silmin pystymme näkemään tämän salaisuuden syvyyteen. Jumala tuli lihaksi,hän tuli keskuuteemme,hän ei poistanut kärsimyksiä, vaan ylösnousseessa ristiinnaulitussa hän paljastaa,kuinka hänen rakkautensa tunkeutuu myös ihmisen sydämeen antaakseen hänelle toivoa.
Johannes Paavali II:en luja ja vahva usko voitti fyysisen heikkouden.Hän eli sairautensa uskossa Jumalaan,hän osallistui konkreettisesti Kristuksen matkaan aina Golgatalle saakka.Hänen autuaaksijulistustilaisuudessa halusin muistuttaa,kuinka Herra oli vähitellen riisunut hänet kaikesta,mutta hän oli aina pysynyt kalliona, kuten Kristus oli toivonut". Lopuksi paavi rohkaisi terveydenhuollon työntekijöitä:"Työnne sairaiden veljiemme parissa antaa teille erityisaseman todistaa Jumalan pelastavaa toimintaa,hänen rakkauttaan ihmistä ja maailmaa kohtaan".







All the contents on this site are copyrighted ©.