2011-09-25 13:01:53

Siellä missä on Jumala,siellä on tulevaisuus


(25.9) Lauantai iltana Freiburgin messukentälle oli saapunut 35 000 nuorta."Koko päivän olen ajatellut ilolla tätä iltaa,jolloin voin olla kanssanne",tunnusti paavi.Hän viittasi pääsiäisyöhön,jolloin pieni liekki muuttuu valomereksi."Tämä suurenmoinen liturginen riitus paljastaa meille kristinuskomme salaisuuden. Kristus,joka kutsui itseään maailman Valkeudeksi(Joh.8,12) valaisee elämämme ja kuten kuulitte evankeliumissa:Te olette maailman valkeus (Matt.5,14).Meidän inhimilliset ponnistuksemme tai aikamme teknillinen kehitys eivät tuo valoa tähän maailmaan. Koemme jatkuvasti,kuinka ponnistuksemme paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta kohtaa rajansa. Viattomien kärsimykset ja lopulta joka ihmisen kuolema muodostavat läpipääsemättömän pimeyden .Vaikka meitä ympäröi pimeys,voime kutienkin nähdä pienen valon:Pienen liekin,mikä on pimeyttä voimakkaampi.Ylösnoussut Kristus loistaa maailmalle ja tekee sen selvemmin nimenomaan siellä, missä ihmisen mielestä kaikki näyttää synkältä ja toivottomalta.
Sen elämä,joka uskoo Jeesukseen,ei tietenkään ole pelkkää auringon paistetta,mutta hänellä on aina selvä valo,mikä osoittaa hänelle tien yltäkylläiseen elämään(Joh.10,10).Valo ei jää yksin,sen ympärille syttyy muita,joiden mukaan voimme löytää tien. Emme elä yksin maailmassa.Elämän tärkeissä kysymyksissä tarvitsemme nimenomaan muita. Varsinkaan uskossa emme ole yksin,vaan olemme renkaita uskovien pitkässä ketjussa. Autamme toinen toisiamme löytämään paikan yhteiskunnassa. Emme kuitenkaan voi vaieta,etteikö paha olisi olemassa" muistutti paavi."Näemme sen myös omassa elämässämme.Miten siis Kristus voi sanoa,että kristityt ovat maailman valkeus.Voisimme sen ehkä ymmärtää,jos hän huutaisi :tehkää parannus,muuttakaa elämänne,tehkää sitä selvä ja loistava!
Kynttilä valaisee ainoastaan silloin,kun se palaa.Antakaa Kristuksen palaa teissä, siitä huolimatta,että se saattaisi merkitä uhrauksia ja kieltäymyksiä.Älkää pelätkö,että voisitte menettää jotain ja jäädä tyhjin käsin.Käyttäkää rohkeasti taitojanne Jumalan valtakunnan hyväksi. Te olette maailman valkeus, sillä siellä missä on Jumala, siellä on tulevaisuus".







All the contents on this site are copyrighted ©.