2010-10-25 11:45:28

Benedictus XVI:"Rauha on välttämätön ehto ihmisarvoiselle elämälle".


"Synodi on päättynyt.Olemme tulleet temppeliin rukoilemaan.Jeesuksen kertoma vertaus fariseuksesta ja publikaanista (Luuk.18,9-14) koskee suoraan meitä",lausui Benedictus XVI saarnassaan."Meitäkin voi houkutella fariseuksen tavoin muistuttaa Jumalaa ansioistamme, jopa ajatellen näiden päivien työtä.Mutta päästäksemme taivaaseen,rukouksen on lähdettävä nöyrästä sydämestä.Joten myös me tämän kirkollisen tapahtuman jälkeen haluamme ennen kaikkea kiittää Jumalaa, mutta ei ansioittemme vuoksi, vaan Hänen antamastaan lahjasta.Ainoastaan näin voimme palata kotiin todella rikastuneisna, oikeudenmukaisempina ja kykenevinä kulkemaan Herran teitä.
Yhteinen rukous on auttanut meitä myös käsittelemään Lähi-Idän kirkkojen haasteita.Lähi-Idän kristittyihin voi soveltaa Jeesuksen sanoja:älä pelkää sinä piskuinen lauma,sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. Ehdotukset ja aloitteet paikallisen,kansallisen ja kansainvälisen rauhan hyväksi voivat syntyä vain puhtaasta sydämestä. Lähi-Idän selkkaukset,sodat,väkivalta ja terrorismi ovat kestäneet liian kauan.Rauha,mikä on Jumalan lahja,on myös hyväntahtoisten ihmisten,kansallisten ja kansainvälisten instituutioiden,ja ennen kaikkea selkkauksiin osallistuneiden valtioiden ponnistusten tulos.Rauha on mahdollista,rauha on kiireellinen.Rauha on välttämätön ehto ihmisarvoiselle elämälle.Rauha on myös paras keino estää maastamuutto Lähi-Idästä".







All the contents on this site are copyrighted ©.