2010-03-29 08:29:27

"Tämän hetken juoruilut eivät meitä peloita".


"Palmusunnuntain evankeliumi alkaa lauseella:Jeesus kulki edellä vaeltaen Jerusalemiin. Kirkko vastaa siihen:Seuraamme Herraa.Kristitylle Jeesuksen osoittama tie on oikea",lausui Benedictus XVI palmusunnuntaina."Tänään haluan toistaa kaikille nuorille,että kristityn elämä muistuttaa pyhiinvaellusta, kulkea Kristuksen viitoittamaan suuntaan.Mutta kuinka sen voi löytää",kysyi paavi."Evankeliumimme tarjoaa kaksi vaihtoehtoa.Jeriko,mistä alkaa Jeesuksen pyhiinvaelluksen viimeinen osa, sijaitsee 250 metriä merenpinnan alapuolella, kun taas Jerusalem,pyhiinvaelluksen kohde, kohoaa lähes 740-780 metriä merenpinnan yläpuolella.Ihminen voi valita helpon tien ja laskeutua alas valheen ja epärehellisyyden suohon.Jeesus kulkee edellämme kohti korkeutta.Hän johdattaa kohti suurta ja puhdasta,kohti korkeuksien terveellistä ilmaa, kohti rohkeutta,minkä johdosta vallitsevat juoruilut eivät meitä peloita, kohti kärsivällisyyttä, mikä sietää ja tukee toista, kohti uskoa,mikä ei petä vaikeissakaan tilanteissa. Hän johdattaa kohti rakkautta, kohti Jumalaa.
Ensimmäinen askel Kristuksen seuraamiseen on herätä ja olla aito ihminen.Tällä tavoin herää myös Jumalalle.Tämän jälkeen on liityttävä kiipeilijäryhmään,kirkon yhteyteen.Kirkon yhteydessä liitymme Jeesukseen ja näin pääsemme tielle kohti Jumalaa".
Paavin ajatukset siirtyivät tämän päivän Jerusalemiin ja kristittyjen pakoon Pyhästämaasta.Hän viittasi vierailuunsa Pyhässämaassa vuosi sitten. "Kun teemme pyhiinvaelluksen Jerusalemiin, menemme sinne myös rauhan lähettiläinä.Kehoitan jokaista tekemään kaikkensa, jotta alueelle todella saataisiin rauha.Pyhiinvaelluksemme rohkaisisi kristittyjä jäämään syntymämaahansa",lopetti paavi.







All the contents on this site are copyrighted ©.